Norauto
Wdrożenie nowoczesnej architektury sieciowej przez K3System gwarantuje spółce Norauto nieograniczoną możliwość rozwoju w przyszłości i maksymalną niezawodność.
Norauto Polska Sp. z o.o. to nowoczesna i profesjonalna firma dostarczająca swoim klientom części samochodowe oraz świadcząca usługi serwisu pojazdów. Norauto rozpoczęło działalność w Polsce w 1997 roku, natomiast pierwsze Centrum samochodowe zostało otwarte rok później, w 1998 roku w Piasecznie pod Warszawą.
Koncepcja utworzenia centrum samochodowego to odzwierciedlenie pomysłu z lat 70. XX wieku z Francji, gdzie po raz pierwszy zastosowano połączenie sklepu motoryzacyjnego oraz serwisu samochodów osobowych.
Dzięki przejęciu w marcu 2017 roku sieci Feu Vert Polska Norauto powiększyło swoją sieć sprzedaży z 19 do 39 punktów i obecnie liczy 400 pracowników.
„Rozwiązania wykorzystywane przez przejętą firmę były przestarzałe, a w wielu przypadkach niezgodne z naszymi standardami i wymogami bezpieczeństwa. Dlatego podjęliśmy decyzję o modernizacji i standaryzacji infrastruktury sieciowej we wszystkich nowych placówkach” – tłumaczy Mariusz Grabowski, Kierownik Działu IT, Norauto Polska Sp. z o.o.
Norauto szukało partnera, który byłby w stanie zapewnić wysoką funkcjonalność swoich rozwiązań sieciowych, ciągłość dostaw oraz korzystne ceny. W oparciu o przeprowadzone analizy i testy sprzętu sieciowego sporządzono specyfikację sprzętu spełniającą wysokie wymagania spółki. Najlepszą ofertę zaproponowała firma K3System.
„Do realizacji projektu, wspólnie z naszym partnerem K3System, wybraliśmy topologię gwiazdy, gdzie centralnym punktem jest serwerownia każdej placówki. Taki typ infrastruktury został wybrany głównie dlatego, że był używany dotychczas i sprawdzał się doskonale oferując idealny balans pomiędzy kosztami wdrożenia i utrzymania a wymaganiami i zapotrzebowaniem” – mówi Maciej Mazur, Młodszy Administrator Systemów i Sieci, Norauto Polska Sp. z o.o.
Największym problemem w projekcie była lokalizacja placówek obejmująca całą Polskę. Dwadzieścia placówek zlokalizowanych od Szczecina do Krakowa, gdzie często w danym mieście znajdowała się tylko jedna, było główną obawą co do realizacji projektu w terminie. Co więcej, wystąpiło kilka sytuacji, gdzie w przeciągu jednego tygodnia były do wdrożenia dwie placówki na dwóch różnych końcach kraju. Jednak dobry plan działania, przygotowany przez firmę K3System, pozwolił wykonać wszystkie prace w terminie.
„Wdrożenie przebiegło bardzo sprawnie i zgodnie z założeniami. Prognozowany czas pracy w każdej placówce został dotrzymany w 100%, niezależnie od pojawiających się problemów z zewnątrz (innych dostawców, ekip remontowych itp.). Jednak największym plusem była elastyczność firmy K3System. W trakcie wdrożenia projektu pojawiło się kilka dużych problemów ze strony ekip remontowych, gdzie musieliśmy zmieniać terminy w znacznym stopniu. Firma K3 System stanęła na wysokości zadania pokazując że szacunek do klienta oraz profesjonalizm mają na najwyższym poziomie” – mówi Mariusz Grabowski, Kierownik Działu IT, Norauto Polska Sp. z o.o.
Wdrożenie rozwiązań zaproponowanych przez K3System gwarantuje spółce nieograniczoną możliwość rozwoju infrastruktury sieciowej w przyszłości i maksymalną niezawodność podczas przetwarzania dużych ilości danych. Dodatkowo, prędkość działania oraz odporność na awarię nowej infrastruktury stoją na najwyższym poziomie.
„Prawie osiem miesięcy po wdrożeniu pierwszej placówki nie odnotowaliśmy żadnego incydentu związanego z wdrożonym rozwiązaniem. Dzięki stabilności i jakości działania nowego rozwiązania, użytkownicy nie zauważają systemu w codziennej pracy” - mówi Maciej Mazur, Młodszy Administrator Systemów i Sieci, Norauto Polska Sp. z o.o.
Dzięki wdrożeniu rozwiązań najnowszej technologii, dział IT Norauto jest w stanie zapewnić zupełnie nowy poziom świadczenia wewnętrznych usług.
„Różnica w jakości działania nowej infrastruktury w porównaniu do starego rozwiązania jest ogromna. Zauważyliśmy również znaczną poprawę prędkości i stabilności działania nowych placówek w porównaniu do naszych dotychczasowych oddziałów. Nie jesteśmy pewni czy w tym roku fiskalnym uda nam się zmodernizować nasze pierwotne oddziały, ale jak ta decyzja zostanie podjęta, wiemy kto ponownie będzie wykonawcą” – mówi Mariusz Grabowski, Kierownik Działu IT, Norauto Polska Sp. z o.o.
Pobierz materiał case study (plik PDF)